BLI EN DEL AV TEAMET!

VÅR OPPSKRIFT

Oppskriften på å ta en innovasjon ut i markedet er faktisk ganske enkel - det er en vekstmotor som kan brukes av alle som skal bygge en større, aktiv kundbase, og maksimere livstidsverdi fra denne.

oppskriften

Oppskriften på å ta en innovasjon ut i markedet er faktisk ganske enkel - det er en vekstmotor som kan brukes av alle som skal bygge en større, aktiv kundbase, og maksimere livstidsverdi fra denne.

 

Å ta en innovasjon til markedet er en forskjellig øvelse fra å markedsføre et eksisterende produkt. En innovasjon innebærer en ny måte å løse et eksisterende problem, og kundene må tilpasse seg dette før de endrer sin vane.

 

En startup representerer per definisjon en innovasjon.
En etablert bedrift som blir utfordret i sitt marked må innovere for å konkurrere.

 

I begge tilfeller handler det om at kundene vil oppnå en fordel gjennom å forenkle en prosess - men de må like fullt lære den nye prosessen.

 

Det er derfor en helt spesifikk oppskrift på å ta en ny tjeneste ut i markedet, og vi tilbyr nå denne til norske selskap som skal konkurrere med de beste i verden.

Dette er oppskriften:

  • Customer Success
    • Brukerne av den nye løsningen må forstå verdien av å bruke den. Innebygde løsninger for selvbetjent opplæring er en nøkkel, men veien til personlig oppfølging av kundeservice må vært kort.
      • Kundeservice
      • Support
      • Onboarding
      • e-learning
  • Product advocates
    • En iboende menneskelig ting er å like å føle seg smart gjennom å lære bort ting til andre. Folk som har funnet en ny og bedre løsning på et problem vil intuitivt ønske å fortelle andre om dette. Dette forsterker vi og setter i system, samtidig som vi bygger en brukergruppe som aktivt tar tjenesten ut til sine nettverk.
      • Peer to peer
      • Community Influencers
      • Integrasjoner (industry endorsements)
  • Positioning
    • Så fort en innovasjon er kjent er den lett å kopiere. Det som ikke er lett å kopiere er den posisjonen en merkevare har oppnådd i markedet.
      • PR
      • Events
      • Thought leadership
      • Stunts
  • Lead nurturing
    • En forutsetning for å lykkes er å skaffe identifiserte leads. Dette oppnås gjennom hel- eller delautomatiserte prosesser med utgangspunkt i navngitte kontakter.
      • Data integrations
      • Tech stack
      • Innhold
  • Habit loops
    • For å opprettholde bruk må brukerne også ha en grunn til å bruke tjenesten selv når de ikke forsøker å løse problemet den er laget for å løse. Man må gi bort noe gratis slik at brukerne lærer seg å elske det man selger.
      • Hooked-modell
      • Design
      • Tekst
      • Automasjon