BLI EN DEL AV TEAMET!

COUPLER-
BLOGGEN

Teknologi for markedsføring av innovasjoner

Frokostseminar: Go-to-market. Hva er nøkkelen til å skape vekst?

Eye Networks, Gelato og Vainu presenterer på frokostseminar

Arbeider du med å utvikle eller markedsføre webtjenester bør du få med deg vår nye seminarserie. Månedens tema er Go-to-market; hva er nøkkelen til å skape vekst?

Teknologibedrifter må gjennom flere faser for å kunne etablere seg i markedet og skape vekst. Coupler har definert en ‘playbook’ med fem hovedområder bedrifter bør jobbe med for å skape en brukerbase og utvikle nye kundeforhold – vekstmotoren som den også kalles. Men det er alltid mer interessant å høre fra mennesker som har vært gjennom dette, hva de faktisk har tenkt og gjort i praksis. Vi serverer frokost, mens Vainu, Eye Networks og Gelato deler sine historier.

 15. mai
 Frokost serveres fra kl. 8.30
 Første foredrag begynner kl. 8.45. Avsluttes kl. 10.
 Coupler, Torggata 13

Meld deg på frokostseminar

Disse deler sine erfaringer

Bedre fordeling med maskinlæring og AI
Nahom Elias, Grunnlegger, Buisness development manager, Vainu Norge
Nahom fra Vainu skal fortelle om hvordan de forsøker å samle, gjennomgå og forstå all informasjon publisert om hver eneste bedrift i hele verden. Hvorfor de gjør det? De forsøker å svare på spørsmålet: “Hvilke bedrifter er det størst sansynlighet at du kan gjøre forretninger med?” Nahom skal forklare hvordan vi kan bruke maskinlæring og AI til å fordele salg og markedsressurser dit det er størst sannsynlighet for å lykkes.

Bygge omsetning fra en sinnsykt god idé til profitt med vekst, er ekstremsport – er du klar til en 3-5 års sprint?
Linda Firveld, Leder for forretningsutvikling, Eye Networks.
Linda er leder for forretningsutvikling i Eye Networks, leverandør av ekspertise og kvalitetsløsninger til det norske telecommarkedet siden 2005. Hun har bakgrunn fra bl.a. Zyxel og var medgrunder for Firstmile. I 2017 grunnla hun Kalos Information Systems, som utvikler sikre løsninger for datastyring og IoT. Linda brenner for å synliggjøre og bygge opp verdiskapingen og veien til kommersialisering som skjer gjennom gründerskap, små og mellomstore bedrifter. Hun har svart belte i nettverking og trives generelt best når hun har flere jern i ilden enn det er timer i døgnet.

Norsk innovasjon ønsker å endre den 800 milliarder store trykkindustrien
Christian Sæterhaug, Chief marketing officer, Gelato
Christian har vært med og bygd opp Gelato’s B2B-løsning Gelato Globe, som har gått fra å være et prosjekt med to personer sommeren 2015 til mer enn 50 ansatte i 12 kontor på verdensbasis. Gelato Globe betjener i dag selskaper som Lufthansa Cargo, Hydro, Jotun og mange flere med en softwareløsning som hjelper bedrifter å håndtere sitt varemerke på en miljøvennlig og kostnadsbevisst måte. Christian har tidligere vært CMO for EasyPark Group og Country Manager for EasyPark Norway. Han har også 7,5 års fartstid i Tele2-konsernet. I sin siste stilling i Tele2 var han ansvarlig for salg og markedsføring med et årlig budsjett på rundt 100 millioner USD.