BLI EN DEL AV TEAMET!

COUPLER-
BLOGGEN

Teknologi for markedsføring av innovasjoner

Gratis seminar 23 augusti: Conversational Interfaces – “Chatbots”

Hypen rundt chatbots har vært vanskelig å gå glipp av de siste årene. Teknologien representerer en ny måte for oss mennesker å integreres med datasystemer på. Selv om hypen har lagt seg litt virker det som om Chatbots fortsatt skaper stort engasjement, og fordelene blir tydeligere for selskaper verden over. Chatbots begynner å bli en…

Spotify – veien mot kommersialisering.

De fleste av oss hører på musikk i løpet av dagen – hodetelefoner på bussen, i bilen på vei til jobb, over komfyren med et glass rødt i hånden. En ting de aller fleste av oss har til felles; Spotify er som regel kjernen. Spotify har åpnet en helt ny verden innenfor musikk, der personifisering…

Ingenting nytt selger seg selv

Du kan finne opp noe, men kan du kommersialisere det?   Det finnes geniale nye løsninger på kjente problemer som kunne forstyrret hele industrier. Om de bare hadde hatt betalende kunder.  Problemet er at selskapene ikke tror de trenger kommersialisering. De tror at når produktet er bygget, så kan de lansere det og kunden kommer…

Frokostseminar: Go-to-market. Hva er nøkkelen til å skape vekst?

Arbeider du med å utvikle eller markedsføre webtjenester bør du få med deg vår nye seminarserie. Månedens tema er Go-to-market; hva er nøkkelen til å skape vekst? Teknologibedrifter må gjennom flere faser for å kunne etablere seg i markedet og skape vekst. Coupler har definert en ‘playbook’ med fem hovedområder bedrifter bør jobbe med for…

GDPR-seminar for startups 20. mars – Pizza, pils og privacy

Er det bare ulemper med GDPR, eller er det muligheter også? GDPR er EUs nye personvernregler og vil påvirke alle bedrifter som lagrer data om sine kunder. Implementeringen står for døren og det er mye preik og lite praksis. Få et overblikk og gode tips på hvordan din bedrift må forholde seg til dette. Seminaret…

Lead nurturing: å selge noe de ikke forstår enda

Tjenesten din løser et kjent problem på en ny måte, men de potensielle kundene klarer ikke ta stilling til det. Hva gjør du? Du må gi de noe av verdi først, sier Sigurd J. Vik partner i Coupler. Ingen trenger hjelp til å forstå reklame for tannbørster, men alle har fått hjelp av mamma og…

Frokostseminar 21. mars: Lead nurturing & growth hacking

Arbeider du med å utvikle eller markedsføre webtjenester bør du få med deg vår nye seminarserie. Månedens tema er lead nurturing – hvordan får du flere signups? En innovasjon representerer en ny måte å løse et eksisterende problem. Utfordringen med å skaffe kunder ligger først og fremst i at ingen kjenner til – og ikke…

Onboarding: Slik lager du programmet

I valget mellom to tjenester vil brukerne velge den som enklest gir mestringsfølelse, selv om den kanskje er dårligere en konkurrenten.   Her er oppgavene du må gjennomføre for å lage et godt onboardingprogram. Lykkes du, finner du ut om din tjeneste er noe folk vil betaler for, eller ikke.   Et godt onboardingprogram hjelper…

Frokostseminar: Onboarding av nye brukere

Arbeider du med å utvikle eller markedsføre webtjenester (software as a service) bør du få med deg vår nye gratis seminarserie. Månedens tema er onboarding – hvordan får du aktive brukere? Vi byr på frokost og læring fra Inzpire.me, Fuse, SDG og Coupler.  31. Januar, kl. 8.30  Coupler, Torggata 13  Enkel frokostservering Disse deler sine erfaringer Å…

Onboarding: ikke la kunden reise alene

Du har en utrolig nyttig og gratis tjeneste med mange brukere, men nesten ingen benytter seg av den og enda færre er villige til å betale. Hva er galt? Onboardingen! sier Sigurd J. Vik strategisk rådgiver og partner i Coupler. Han snakker om det som skaper betalende kunder av gratisbrukere: å guide brukeren gjennom kundereisen…