BLI EN DEL AV TEAMET!

COUPLER-
BLOGGEN

Teknologi for markedsføring av innovasjoner

Elskling, husk å vanne plantene

Hvis både du og kjæresten glemmer å vanne plantene i stuen, er det høy sannsynlighet for at potten snart vil inneholde en dyster plante. På samme måte kan man forklare det skjøre forholdet mellom potensiell kunde og bedrift. – I det øyeblikket du får kontaktinformasjon fra en potensiell kunde, har de ikke bare gitt deg…

De er ikke her for å stjele jobben din

André Giæver mener alle trenger hjelp av roboter i markedsføring. Nå setter han dem i arbeid for Coupler.   Det går noen rykter om tidligere boyband-singler – hvorfor begynte du med martech? Ha-ha! Stemmer det! Vel, det er samspillet mellom musikk og teknologi som interesserer meg. Man kan bruke samme tankegang når man skal komponere…

Chatbot: Kollegaen som aldri sover

Chatbots er ikke noe nytt påfunn. Allerede på sekstitallet forsøkte man å imitere psykoterapeuter med boten Eliza. Hvorfor har noe så gammelt først eksplodert nå? -Chat blir viktig fordi det er lett, personlig, kjapt og det passer veldig bra for mobil. Når absolutt alle flyr rundt med hver sin mobil, blir det stort, sier Sigurd…

Gratis seminar 23 augusti: Conversational Interfaces – “Chatbots”

Hypen rundt chatbots har vært vanskelig å gå glipp av de siste årene. Teknologien representerer en ny måte for oss mennesker å integreres med datasystemer på. Selv om hypen har lagt seg litt virker det som om Chatbots fortsatt skaper stort engasjement, og fordelene blir tydeligere for selskaper verden over. Chatbots begynner å bli en…

Spotify – veien mot kommersialisering.

De fleste av oss hører på musikk i løpet av dagen – hodetelefoner på bussen, i bilen på vei til jobb, over komfyren med et glass rødt i hånden. En ting de aller fleste av oss har til felles; Spotify er som regel kjernen. Spotify har åpnet en helt ny verden innenfor musikk, der personifisering…

Ingenting nytt selger seg selv

Du kan finne opp noe, men kan du kommersialisere det?   Det finnes geniale nye løsninger på kjente problemer som kunne forstyrret hele industrier. Om de bare hadde hatt betalende kunder.  Problemet er at selskapene ikke tror de trenger kommersialisering. De tror at når produktet er bygget, så kan de lansere det og kunden kommer…

Frokostseminar: Go-to-market. Hva er nøkkelen til å skape vekst?

Arbeider du med å utvikle eller markedsføre webtjenester bør du få med deg vår nye seminarserie. Månedens tema er Go-to-market; hva er nøkkelen til å skape vekst? Teknologibedrifter må gjennom flere faser for å kunne etablere seg i markedet og skape vekst. Coupler har definert en ‘playbook’ med fem hovedområder bedrifter bør jobbe med for…

GDPR-seminar for startups 20. mars – Pizza, pils og privacy

Er det bare ulemper med GDPR, eller er det muligheter også? GDPR er EUs nye personvernregler og vil påvirke alle bedrifter som lagrer data om sine kunder. Implementeringen står for døren og det er mye preik og lite praksis. Få et overblikk og gode tips på hvordan din bedrift må forholde seg til dette. Seminaret…

Lead nurturing: å selge noe de ikke forstår enda

Tjenesten din løser et kjent problem på en ny måte, men de potensielle kundene klarer ikke ta stilling til det. Hva gjør du? Du må gi de noe av verdi først, sier Sigurd J. Vik partner i Coupler. Ingen trenger hjelp til å forstå reklame for tannbørster, men alle har fått hjelp av mamma og…

Frokostseminar 21. mars: Lead nurturing & growth hacking

Arbeider du med å utvikle eller markedsføre webtjenester bør du få med deg vår nye seminarserie. Månedens tema er lead nurturing – hvordan får du flere signups? En innovasjon representerer en ny måte å løse et eksisterende problem. Utfordringen med å skaffe kunder ligger først og fremst i at ingen kjenner til – og ikke…