BLI EN DEL AV TEAMET!

COUPLER-
BLOGGEN

Teknologi for markedsføring av innovasjoner

Ingenting nytt selger seg selv

Du kan finne opp noe, men kan du kommersialisere det?   Det finnes geniale nye løsninger på kjente problemer som kunne forstyrret hele industrier. Om de bare hadde hatt betalende kunder.  Problemet er at selskapene ikke tror de trenger kommersialisering. De tror at når produktet er bygget, så kan de lansere det og kunden kommer…

Frokostseminar: Go-to-market. Hva er nøkkelen til å skape vekst?

Arbeider du med å utvikle eller markedsføre webtjenester bør du få med deg vår nye seminarserie. Månedens tema er Go-to-market; hva er nøkkelen til å skape vekst? Teknologibedrifter må gjennom flere faser for å kunne etablere seg i markedet og skape vekst. Coupler har definert en ‘playbook’ med fem hovedområder bedrifter bør jobbe med for…

GDPR-seminar for startups 20. mars – Pizza, pils og privacy

Er det bare ulemper med GDPR, eller er det muligheter også? GDPR er EUs nye personvernregler og vil påvirke alle bedrifter som lagrer data om sine kunder. Implementeringen står for døren og det er mye preik og lite praksis. Få et overblikk og gode tips på hvordan din bedrift må forholde seg til dette. Seminaret…

Lead nurturing: å selge noe de ikke forstår enda

Tjenesten din løser et kjent problem på en ny måte, men de potensielle kundene klarer ikke ta stilling til det. Hva gjør du? Du må gi de noe av verdi først, sier Sigurd J. Vik partner i Coupler. Ingen trenger hjelp til å forstå reklame for tannbørster, men alle har fått hjelp av mamma og…

Frokostseminar 21. mars: Lead nurturing & growth hacking

Arbeider du med å utvikle eller markedsføre webtjenester bør du få med deg vår nye seminarserie. Månedens tema er lead nurturing – hvordan får du flere signups? En innovasjon representerer en ny måte å løse et eksisterende problem. Utfordringen med å skaffe kunder ligger først og fremst i at ingen kjenner til – og ikke…

Onboarding: Slik lager du programmet

I valget mellom to tjenester vil brukerne velge den som enklest gir mestringsfølelse, selv om den kanskje er dårligere en konkurrenten.   Her er oppgavene du må gjennomføre for å lage et godt onboardingprogram. Lykkes du, finner du ut om din tjeneste er noe folk vil betaler for, eller ikke.   Et godt onboardingprogram hjelper…

Frokostseminar: Onboarding av nye brukere

Arbeider du med å utvikle eller markedsføre webtjenester (software as a service) bør du få med deg vår nye gratis seminarserie. Månedens tema er onboarding – hvordan får du aktive brukere? Vi byr på frokost og læring fra Inzpire.me, Fuse, SDG og Coupler.  31. Januar, kl. 8.30  Coupler, Torggata 13  Enkel frokostservering Disse deler sine erfaringer Å…

Onboarding: ikke la kunden reise alene

Du har en utrolig nyttig og gratis tjeneste med mange brukere, men nesten ingen benytter seg av den og enda færre er villige til å betale. Hva er galt? Onboardingen! sier Sigurd J. Vik strategisk rådgiver og partner i Coupler. Han snakker om det som skaper betalende kunder av gratisbrukere: å guide brukeren gjennom kundereisen…

Søkte spenning i Coupler

Kaospiloten Susanne Wexels (28) ville kombinere mestringsfølelse med spenning. Nå hjelper hun nye softwaretjenester å vokse som prosjektleder for Coupler.   Hun kom fra en kul jobb i Foodora, hvor hun jobbet med å skaffe nye restauranter til tjenesten med de rosa sykkelbudene. Å starte noe nytt kan by på tøffe dager, men etter en…

Stort selskap gjør som små startups

“Lean Startup er rett og slett en metode vi bruker for å sikre at vi innoverer på de riktige tingene”, sier DNBs innovasjonssjef Halvor Lande fra scenen på Mesh, under Couplers konferanse om Innovation Marketing. Metoden er den samme som små selskaper med få ressurser bruker til å utvikle sine produkter.